Because trucks aren’t bicycles: orthographic complexity as an important variable in reading research

Abstract Severe enduring reading- and writing-accuracy difficulties seem a phenomenon largely restricted to nations using complex orthographies, notably Anglophone nations, given English’s highly complex orthography (Geva and Siegel, Read Writ 12:1–30, 2000; Landerl et al., Cognition 63:315–334, 199...
Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Autor*in:

Galletly, Susan A. [verfasserIn]

Knight, Bruce Allen [verfasserIn]

Format:

E-Artikel

Sprache:

Englisch

Erschienen:

2013

Schlagwörter:

Orthographic complexity

Reading accuracy

Reading research

Übergeordnetes Werk:

Enthalten in: Australian educational researcher - Lidcombe, N.S.W., 1974, 40(2013), 2 vom: 16. März, Seite 173-194

Übergeordnetes Werk:

volume:40 ; year:2013 ; number:2 ; day:16 ; month:03 ; pages:173-194

Links:

Volltext

DOI / URN:

10.1007/s13384-013-0091-2

Katalog-ID:

SPR031544169

Nicht das Richtige dabei?

Schreiben Sie uns!