Automatic motor activation by mere instruction

Abstract Previous behavioral studies have shown that instructions about stimulus–response (S-R) mappings can influence task performance even when these instructions are irrelevant for the current task. In the present study, we tested whether automatic effects of S–R instructions occur because the in...
Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Autor*in:

Everaert, Tom [verfasserIn]

Theeuwes, Marijke

Liefooghe, Baptist

De Houwer, Jan

Format:

E-Artikel

Sprache:

Englisch

Erschienen:

2014

Schlagwörter:

Learning

Instruction

Erp

Cognitive control

Working memory

Anmerkung:

© Psychonomic Society, Inc. 2014

Übergeordnetes Werk:

Enthalten in: Cognitive, affective, & behavioral neuroscience - New York, NY : Springer, 2001, 14(2014), 4 vom: 20. Mai, Seite 1300-1309

Übergeordnetes Werk:

volume:14 ; year:2014 ; number:4 ; day:20 ; month:05 ; pages:1300-1309

Links:

Volltext

DOI / URN:

10.3758/s13415-014-0294-7

Katalog-ID:

SPR031642322

Nicht das Richtige dabei?

Schreiben Sie uns!