Using critical consciousness to inform health professions education

Purpose To explore how, in health professions education (HPE), the concept of critical consciousness has been defined and discussed, and to consider and suggest how critical pedagogy could be applied in practice. This exploration responds to increasing calls in the literature for HPE to foster compa...
Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Autor*in:

Halman, Mark [verfasserIn]

Baker, Lindsay [verfasserIn]

Ng, Stella [verfasserIn]

Format:

E-Artikel

Sprache:

Englisch

Erschienen:

2017

Schlagwörter:

Critical consciousness

Critical pedagogy

Health professions education

Literature review

Übergeordnetes Werk:

Enthalten in: Perspectives on medical education - Houten : Bohn Stafleu van Loghum, 2012, 6(2017), 1 vom: 03. Jan., Seite 12-20

Übergeordnetes Werk:

volume:6 ; year:2017 ; number:1 ; day:03 ; month:01 ; pages:12-20

Links:

Volltext

DOI / URN:

10.1007/s40037-016-0324-y

Katalog-ID:

SPR032686943

Nicht das Richtige dabei?

Schreiben Sie uns!