Asymmetric Impact of Reference Point Confidence on Consumer Evaluations

Abstract In this paper, we uncover an interesting interplay between sensitivity to losses and reference point confidence. We define reference point confidence (RPC) and investigate how it moderates the sensitivity to gains and losses within the prospect theory framework. Our results from three studi...
Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Autor*in:

Bodur, H. Onur [verfasserIn]

Arora, Neeraj

Format:

E-Artikel

Sprache:

Englisch

Erschienen:

2014

Schlagwörter:

Reference points

Loss aversion

Reference point confidence

Prospect theory

Hierarchical Bayes model

Anmerkung:

© Springer Science+Business Media New York 2014

Übergeordnetes Werk:

Enthalten in: Customer needs and solutions - New York, NY : Springer, 2014, 1(2014), 4 vom: 23. Sept., Seite 277-287

Übergeordnetes Werk:

volume:1 ; year:2014 ; number:4 ; day:23 ; month:09 ; pages:277-287

Links:

Volltext

DOI / URN:

10.1007/s40547-014-0027-7

Katalog-ID:

SPR036644595

Nicht das Richtige dabei?

Schreiben Sie uns!