The effects of overtraining on a reversal and nonreversal shift

Abstract Children, 12–13 years old, were given criterion or overtraining on a modified card sorting test, then transferred to a reversal or nonreversal shift. Type of shift was found to be significant, while degree of training had no significant effect. While the results of reversal ease are interpr...
Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Autor*in:

Hochman, Sidney H. [verfasserIn]

Format:

E-Artikel

Sprache:

Englisch

Erschienen:

1966

Schlagwörter:

Transfer Learning

Serial Position Effect

Serial Learning

Nonsense Syllable

Serial List

Anmerkung:

© Psychonomic Press 1966

Übergeordnetes Werk:

Enthalten in: Psychonomic Science - Heidelberg : Springer, 1964, 4(1966), 6 vom: Juni, Seite 235-236

Übergeordnetes Werk:

volume:4 ; year:1966 ; number:6 ; month:06 ; pages:235-236

Links:

Volltext

DOI / URN:

10.3758/BF03342269

Katalog-ID:

SPR036945439

Nicht das Richtige dabei?

Schreiben Sie uns!