Imagery and association in incidental learning

Abstract Free recall of concrete and abstract words following imaginal, associative, or anagram incidental learning tasks was tested. Recall was significantly greater for concrete than abstract words, and recall for the imaginal task exceeded that of the associative task, which exceeded that of the...
Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Autor*in:

Gumenik, William E. [verfasserIn]

Format:

E-Artikel

Sprache:

Englisch

Erschienen:

1976

Schlagwörter:

Free Recall

Stimulus Word

Abstract Word

Incidental Learning

Imagery Condition

Anmerkung:

© The Psychonomic Society, Inc. 1976

Übergeordnetes Werk:

Enthalten in: Bulletin of the Psychonomic Society - Springer-Verlag, 1973, 7(1976), 3 vom: März, Seite 241-242

Übergeordnetes Werk:

volume:7 ; year:1976 ; number:3 ; month:03 ; pages:241-242

Links:

Volltext

DOI / URN:

10.3758/BF03337176

Katalog-ID:

SPR037034472

Nicht das Richtige dabei?

Schreiben Sie uns!