Student Conceptions of What it Means to Base a Proof on an Informal Argument

Abstract In this paper we explore how students construe what it means for an informal argument to be the basis of a proof. We use students’ attention as a proxy for their conceptions and document what they pay attention to when assessing whether a proof is based on an informal argument. The data ill...
Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Autor*in:

Zazkis, Dov [verfasserIn]

Villanueva, Matthew

Format:

E-Artikel

Sprache:

Englisch

Erschienen:

2016

Schlagwörter:

Proof

Informal argumentation

Formalization

Semantic/syntactic

Anmerkung:

© Springer International Publishing Switzerland 2016

Übergeordnetes Werk:

Enthalten in: International journal of research in undergraduate mathematics education - New York, NY : Springer, 2015, 2(2016), 3 vom: 05. Aug., Seite 318-337

Übergeordnetes Werk:

volume:2 ; year:2016 ; number:3 ; day:05 ; month:08 ; pages:318-337

Links:

Volltext

DOI / URN:

10.1007/s40753-016-0032-3

Katalog-ID:

SPR037223666

Nicht das Richtige dabei?

Schreiben Sie uns!