Learning prosocial skills through multiadaptive games: a case study

Abstract Digital games introduce an innovative means for teaching prosocial skills to students; however, the lack of proper personalization features in the games may result in the degradation of the learning process. This paper aims to study whether the performance of students in a prosocial game co...
Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Autor*in:

Stefanidis, Kiriakos [verfasserIn]

Psaltis, Athanasios

Apostolakis, Konstantinos C.

Dimitropoulos, Kosmas

Daras, Petros

Format:

E-Artikel

Sprache:

Englisch

Erschienen:

2019

Schlagwörter:

Game adaptation

Prosocial skills

Engagement

Serious games

Anmerkung:

© Beijing Normal University 2019

Übergeordnetes Werk:

Enthalten in: Journal of computers in education - Berlin : Springer, 2014, 6(2019), 1 vom: März, Seite 167-190

Übergeordnetes Werk:

volume:6 ; year:2019 ; number:1 ; month:03 ; pages:167-190

Links:

Volltext

DOI / URN:

10.1007/s40692-019-00134-8

Katalog-ID:

SPR037458590

Nicht das Richtige dabei?

Schreiben Sie uns!