Prisoners’ academic motivation, viewed from the perspective of self-determination theory: Evidence from a population of Norwegian prisoners

Abstract The study presented in this article explores prisoners’ academic motivation structure from the theoretical perspective of self-determination theory, using the Academic Motivation Scale (AMS). Analysing survey responses from 529 (29 female, 500 male) prisoners with Norwegian citizenship who...
Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Autor*in:

Manger, Terje [verfasserIn]

Hetland, Jørn [verfasserIn]

Jones, Lise Øen [verfasserIn]

Eikeland, Ole Johan [verfasserIn]

Asbjørnsen, Arve E. [verfasserIn]

Format:

E-Artikel

Sprache:

Englisch

Erschienen:

2020

Schlagwörter:

prison education

self-determination theory

intrinsic motivation

extrinsic motivation

amotivation

Übergeordnetes Werk:

Enthalten in: International review of education - Dordrecht [u.a.] : Springer Science + Business Media B.V., 1955, 66(2020), 4 vom: Aug., Seite 551-574

Übergeordnetes Werk:

volume:66 ; year:2020 ; number:4 ; month:08 ; pages:551-574

Links:

Volltext

DOI / URN:

10.1007/s11159-020-09855-w

Katalog-ID:

SPR040947785

Nicht das Richtige dabei?

Schreiben Sie uns!