Billion degree of freedom granular dynamics simulation on commodity hardware via heterogeneous data-type representation

Granular to run billion-degree-of-freedom dynamics problems on commodity hardware, i.e., a workstation with one GPU. The ability to scale the solution to large problem sizes is traced back to an adimensionalization process combined with the use of mixed-precision data types that reduce memory pressu...
Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Autor*in:

Kelly, Conlain [verfasserIn]

Olsen, Nicholas [verfasserIn]

Negrut, Dan [verfasserIn]

Format:

E-Artikel

Sprache:

Englisch

Erschienen:

2020

Schlagwörter:

Many-body dynamics

GPU parallel computing

Friction and contact

Discrete element method

Granular material

Übergeordnetes Werk:

Enthalten in: Multibody system dynamics - Dordrecht [u.a.] : Springer Science + Business Media B.V, 1997, 50(2020), 4 vom: 03. Juni, Seite 355-379

Übergeordnetes Werk:

volume:50 ; year:2020 ; number:4 ; day:03 ; month:06 ; pages:355-379

Links:

Volltext

DOI / URN:

10.1007/s11044-020-09749-7

Katalog-ID:

SPR041941330

Nicht das Richtige dabei?

Schreiben Sie uns!