How parental migration affects early social–emotional development of left-behind children in rural China: a structural equation modeling analysis

Objectives This study assessed the early social–emotional development of left-behind children (LBC) in rural China and determined the mediating factors linking parental migration to LBC’s developmental outcome. Methods We used cross-sectional data of 845 LBC under 3 years old from five counties in r...
Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Autor*in:

Shi, Huifeng [verfasserIn]

Zhao, Chunxia [verfasserIn]

Dou, Yan [verfasserIn]

Duan, Xiaoqian [verfasserIn]

Yang, Lingyan [verfasserIn]

Du, Yufeng [verfasserIn]

Huang, Xiaona [verfasserIn]

Wang, Xiaoli [verfasserIn]

Zhang, Jingxu [verfasserIn]

Format:

E-Artikel

Sprache:

Englisch

Erschienen:

2020

Schlagwörter:

Social–emotional development

Early childhood

Parental migration

Left-behind children

Rural China

Übergeordnetes Werk:

Enthalten in: Sozial- und Präventivmedizin - Basel : Birkhäuser, 1956, 65(2020), 9 vom: 15. Okt., Seite 1711-1721

Übergeordnetes Werk:

volume:65 ; year:2020 ; number:9 ; day:15 ; month:10 ; pages:1711-1721

Links:

Volltext

DOI / URN:

10.1007/s00038-020-01509-w

Katalog-ID:

SPR042249805

Nicht das Richtige dabei?

Schreiben Sie uns!