Task-related motivation and academic achievement in children and adolescents with ADHD

Abstract Academic impairment in individuals with attention-deficit/hyperactivity disorder (ADHD) is in part due to reduced motivation for academic tasks, which is likely to vary as a function of task characteristics. The current study employed a new questionnaire—the Child and Adolescent Motivationa...
Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Autor*in:

Morsink, Sarah [verfasserIn]

Sonuga-Barke, Edmund [verfasserIn]

Van der Oord, Saskia [verfasserIn]

Van Dessel, Jeroen [verfasserIn]

Lemiere, Jurgen [verfasserIn]

Danckaerts, Marina [verfasserIn]

Format:

E-Artikel

Sprache:

Englisch

Erschienen:

2020

Schlagwörter:

ADHD

Children

Adolescents

Motivation

Engagement

Übergeordnetes Werk:

Enthalten in: European child & adolescent psychiatry - Darmstadt : Steinkopff, 1992, 30(2020), 1 vom: 10. März, Seite 131-141

Übergeordnetes Werk:

volume:30 ; year:2020 ; number:1 ; day:10 ; month:03 ; pages:131-141

Links:

Volltext

DOI / URN:

10.1007/s00787-020-01494-8

Katalog-ID:

SPR043024203

Nicht das Richtige dabei?

Schreiben Sie uns!