“Drawing” your Own Conclusions: Sketchnoting as a Pedagogical Tool for Teaching Ecology

Abstract Sketchnoting is a design methodology that involves communicating concepts visually. This active learning tool has shown potential for influencing student learning but its applications have been limited. Adopting the principles of research related to the Scholarship of Teaching and Learning...
Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Autor*in:

Gansemer-Topf, Ann M. [verfasserIn]

Paepcke-Hjeltness, Verena [verfasserIn]

Russell, Ann E. [verfasserIn]

Schiltz, James [verfasserIn]

Format:

E-Artikel

Sprache:

Englisch

Erschienen:

2021

Schlagwörter:

Sketchnoting

Visual representation

Assessment

SoTL

Ecology

Übergeordnetes Werk:

Enthalten in: Innovative higher education - Dordrecht [u.a.] : Springer Science + Business Media B.V, 1976, 46(2021), 3 vom: 10. März, Seite 303-319

Übergeordnetes Werk:

volume:46 ; year:2021 ; number:3 ; day:10 ; month:03 ; pages:303-319

Links:

Volltext

DOI / URN:

10.1007/s10755-020-09542-6

Katalog-ID:

SPR044016484

Nicht das Richtige dabei?

Schreiben Sie uns!