The Search Studies Group at Hamburg University of Applied Sciences

Abstract We present an overview of the work of the Search Studies research group, focusing on commercial search engines from a user perspective. This encompasses studying what users of these search engines get to see on the result pages, how users interact with search engines, and the effect both ha...
Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Autor*in:

Lewandowski, Dirk [verfasserIn]

Sünkler, Sebastian [verfasserIn]

Schultheiß, Sebastian [verfasserIn]

Häußler, Helena [verfasserIn]

Spree, Ulrike [verfasserIn]

Behnert, Christiane [verfasserIn]

Format:

E-Artikel

Sprache:

Englisch

Erschienen:

2021

Schlagwörter:

Search engines

Search engine advertising

Search engine optimization

Information science research

Open Web Index

Information literacy

Data literacy

Search result analysis

Anmerkung:

© Gesellschaft für Informatik e.V. and Springer-Verlag GmbH Germany, part of Springer Nature 2021

Übergeordnetes Werk:

Enthalten in: Datenbank-Spektrum - Berlin : Springer, 2001, 21(2021), 2 vom: 22. Juni, Seite 145-154

Übergeordnetes Werk:

volume:21 ; year:2021 ; number:2 ; day:22 ; month:06 ; pages:145-154

Links:

Volltext

DOI / URN:

10.1007/s13222-021-00375-x

Katalog-ID:

SPR044766939

Nicht das Richtige dabei?

Schreiben Sie uns!