Understanding curriculum as geo/biospheric text

Abstract The world is experiencing crises related to the cascading effects of anthropization. These crises result from imperialist and capitalist practices that categorize and exploit the other (e.g., the land, the water, and their resources and beings) for maximizing profit. Such malpractices have...
Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Autor*in:

Bigloo, Fay [verfasserIn]

Scott, Sandra [verfasserIn]

Adler, Douglas [verfasserIn]

Format:

E-Artikel

Sprache:

Englisch

Erschienen:

2021

Schlagwörter:

Curriculum

Inclusion

Understanding

Lived experience

Ecology

Anmerkung:

© UNESCO IBE 2021

Übergeordnetes Werk:

Enthalten in: Prospects - Dordrecht : Springer Science + Business Media B.V., 1970, 51(2021), 1-3 vom: 14. Mai, Seite 117-128

Übergeordnetes Werk:

volume:51 ; year:2021 ; number:1-3 ; day:14 ; month:05 ; pages:117-128

Links:

Volltext

DOI / URN:

10.1007/s11125-021-09553-x

Katalog-ID:

SPR045580928

Nicht das Richtige dabei?

Schreiben Sie uns!