Stakeholder Friction

Abstract A mainstay of stakeholder management is the belief that firms create value when they invest more time, money, and attention to stakeholders than is necessary for the immediate transaction. This tendency to repeat interactions with the same set of stakeholders fosters what we call stakeholde...
Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Autor*in:

Martin, Kirsten [verfasserIn]

Phillips, Robert

Format:

E-Artikel

Sprache:

Englisch

Erschienen:

2021

Schlagwörter:

Stakeholder theory

Marginalized stakeholders

Stakeholder friction

Anmerkung:

© Springer Nature B.V. 2021

Übergeordnetes Werk:

Enthalten in: Journal of business ethics - Dordrecht [u.a.] : Springer Science + Business Media B.V, 1982, 177(2021), 3 vom: 17. Jan., Seite 519-531

Übergeordnetes Werk:

volume:177 ; year:2021 ; number:3 ; day:17 ; month:01 ; pages:519-531

Links:

Volltext

DOI / URN:

10.1007/s10551-020-04652-9

Katalog-ID:

SPR046914838

Nicht das Richtige dabei?

Schreiben Sie uns!