Family background and classroom belonging among adolescent students in Finland

Abstract We study whether a family’s economic situation and parental educational level are associated with classroom belonging among students in comprehensive secondary, upper secondary general and upper secondary vocational education in Finland. We also study whether there are educational-level dif...
Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Autor*in:

Hautala, Helena [verfasserIn]

Lehti, Hannu

Kallio, Johanna

Format:

E-Artikel

Sprache:

Englisch

Erschienen:

2022

Schlagwörter:

Family background

Disadvantage

School belonging

Educational level

Anmerkung:

© The Author(s) 2021

Übergeordnetes Werk:

Enthalten in: Child indicators research - Dordrecht : Springer Netherlands, 2008, 15(2022), 3 vom: 12. Jan., Seite 863-883

Übergeordnetes Werk:

volume:15 ; year:2022 ; number:3 ; day:12 ; month:01 ; pages:863-883

Links:

Volltext

DOI / URN:

10.1007/s12187-021-09894-1

Katalog-ID:

SPR047017414

Nicht das Richtige dabei?

Schreiben Sie uns!