Necessarily Free: Why Teachers Must be Free

Abstract Teachers are necessarily free. The present article discusses the dual meaning of this necessity. The first meaning relates to freedom as an inevitable aspect of the actual reality in the classroom (the “is”); the second to teachers’ freedom as the ideal condition, or a prerequisite for opti...
Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Autor*in:

Schwarz-Franco, Orit [verfasserIn]

Format:

E-Artikel

Sprache:

Englisch

Erschienen:

2021

Schlagwörter:

Joseph Schwab

Jean-Paul Sartre

Teachers’ autonomy

Lived curriculum

Freedom

Anmerkung:

© The Author(s), under exclusive licence to Springer Nature B.V. 2021

Übergeordnetes Werk:

Enthalten in: Studies in philosophy and education - Dordrecht [u.a.] : Springer Science + Business Media B.V, 1960, 41(2021), 3 vom: 01. Dez., Seite 325-343

Übergeordnetes Werk:

volume:41 ; year:2021 ; number:3 ; day:01 ; month:12 ; pages:325-343

Links:

Volltext

DOI / URN:

10.1007/s11217-021-09814-4

Katalog-ID:

SPR047071346

Nicht das Richtige dabei?

Schreiben Sie uns!