The influence of panel effects and inertia on travel cost elasticities for car use and public transport

Abstract Studies on the impact of changes in travel costs on car and public transport use are typically based on cross-sectional travel survey data or time series analysis and do not capture intrapersonal variation in travel patterns, which can result in biased cost elasticities. This paper examines...
Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Autor*in:

La Paix, Lissy [verfasserIn]

Oakil, Abu Toasin

Hofman, Frank

Geurs, Karst

Format:

E-Artikel

Sprache:

Englisch

Erschienen:

2021

Schlagwörter:

Inertia effects

Hybrid choice modelling

Longitudinal data

Mobility Panel Netherlands

Anmerkung:

© The Author(s) 2021

Übergeordnetes Werk:

Enthalten in: Transportation - Dordrecht [u.a.] : Springer Science + Business Media B.V., 1972, 49(2021), 3 vom: 27. Aug., Seite 989-1016

Übergeordnetes Werk:

volume:49 ; year:2021 ; number:3 ; day:27 ; month:08 ; pages:989-1016

Links:

Volltext

DOI / URN:

10.1007/s11116-021-10201-8

Katalog-ID:

SPR047082623

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