“Make an Effort and Show Me the Love!” Effects of Indexical and Iconic Authenticity on Perceived Brand Ethicality

Abstract This article uncovers an important yet overlooked antecedent of brand ethicality that lies beyond the predominant focus on environmental and social actions in the literature: perceived brand authenticity. Perceived authenticity and brand ethicality strongly drive consumer decision making, b...
Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Autor*in:

de Kerviler, Gwarlann [verfasserIn]

Heuvinck, Nico

Gentina, Elodie

Format:

E-Artikel

Sprache:

Englisch

Erschienen:

2021

Schlagwörter:

Perceived brand ethicality

Authenticity

Love

Effort

Anmerkung:

© The Author(s), under exclusive licence to Springer Nature B.V. 2021

Übergeordnetes Werk:

Enthalten in: Journal of business ethics - Dordrecht [u.a.] : Springer Science + Business Media B.V, 1982, 179(2021), 1 vom: 15. März, Seite 89-110

Übergeordnetes Werk:

volume:179 ; year:2021 ; number:1 ; day:15 ; month:03 ; pages:89-110

Links:

Volltext

DOI / URN:

10.1007/s10551-021-04779-3

Katalog-ID:

SPR047651733

Nicht das Richtige dabei?

Schreiben Sie uns!