Create in the Snack Mountain:appetite stimulus improves creativity

Abstract Existing studies have shown the external physical environment factors, such as disorder, darkness, sexual stimulus can influence creativity, and appetite stimulus as an environmental factor can also influence the individual’s cognition and behaviors. We proposed that appetite stimulus could...
Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Autor*in:

Ruan, Zhongqiang [verfasserIn]

Liu, Ning

Format:

E-Artikel

Sprache:

Englisch

Erschienen:

2020

Schlagwörter:

Appetite stimulus

Creativity

Divergent thinking

Convergent thinking

Cognitive flexibility

Anmerkung:

© Springer Science+Business Media, LLC, part of Springer Nature 2020

Übergeordnetes Werk:

Enthalten in: Current psychology - New York, NY : Springer, 1988, 41(2020), 8 vom: 31. Aug., Seite 5236-5244

Übergeordnetes Werk:

volume:41 ; year:2020 ; number:8 ; day:31 ; month:08 ; pages:5236-5244

Links:

Volltext

DOI / URN:

10.1007/s12144-020-01027-1

Katalog-ID:

SPR047797118

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