Aeroacoustic Design Optimization and Experimental Investigation of Sawtooth Trailing-Edges for Maximized Noise Reduction

Purpose The aim of the current study is to employ a formal optimization approach and to find the optimal sawtooth shape of trailing-edge serrations that maximize the turbulent boundary layer-trailing edge (TBL-TE) interaction noise reduction. Methods Lyu's semi-empirical model is used for the o...
Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Autor*in:

Al Tlua, Basim [verfasserIn]

Rocha, Joana

Format:

E-Artikel

Sprache:

Englisch

Erschienen:

2022

Schlagwörter:

Design optimization

Trailing edge serrations

Aircraft noise

Noise reduction

Anmerkung:

© Krishtel eMaging Solutions Private Limited 2022

Übergeordnetes Werk:

Enthalten in: Journal of vibration engineering & technologies - Singapore : Springer Singapore, 2018, 11(2022), 2 vom: 21. Juni, Seite 563-575

Übergeordnetes Werk:

volume:11 ; year:2022 ; number:2 ; day:21 ; month:06 ; pages:563-575

Links:

Volltext

DOI / URN:

10.1007/s42417-022-00594-w

Katalog-ID:

SPR049861522

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