Peer Aggression and Victimisation: Social Behaviour Strategies in Early Childhood in Spain

Abstract The present study aims to examine the issue of peer aggression and victimisation in early childhood, with a focus on the associated social behaviour strategies (aggressiveness, prosociality, dominance and social insecurity). A sample of 227 children (58.1% girls, n = 132) between the ages o...
Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Autor*in:

García-Fernández, Cristina Mª [verfasserIn]

Romera, Eva M.

Monks, Claire P.

Ortega-Ruiz, Rosario

Format:

E-Artikel

Sprache:

Englisch

Erschienen:

2022

Schlagwörter:

Preschool education

Peer aggression and victimisation

Physical and verbal aggression-victimisation

Social behaviour strategies

Anmerkung:

© The Author(s) 2022

Übergeordnetes Werk:

Enthalten in: Early childhood education journal - Dordrecht [u.a.] : Springer Science + Business Media B.V, 1973, 51(2022), 5 vom: 30. Apr., Seite 837-849

Übergeordnetes Werk:

volume:51 ; year:2022 ; number:5 ; day:30 ; month:04 ; pages:837-849

Links:

Volltext

DOI / URN:

10.1007/s10643-022-01348-9

Katalog-ID:

SPR050226045

Nicht das Richtige dabei?

Schreiben Sie uns!