Social influence for societal interest: a pro-ethical framework for improving human decision making through multi-stakeholder recommender systems

Abstract In the contemporary digital age, recommender systems (RSs) play a fundamental role in managing information on online platforms: from social media to e-commerce, from travels to cultural consumptions, automated recommendations influence the everyday choices of users at an unprecedented scale...
Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Autor*in:

Fabbri, Matteo [verfasserIn]

Format:

E-Artikel

Sprache:

Englisch

Erschienen:

2022

Schlagwörter:

AI ethics

Recommender systems

Social influence

Explainability

Anmerkung:

© The Author(s) 2022

Übergeordnetes Werk:

Enthalten in: AI & society - London : Springer, 1987, 38(2022), 2 vom: 28. Mai, Seite 995-1002

Übergeordnetes Werk:

volume:38 ; year:2022 ; number:2 ; day:28 ; month:05 ; pages:995-1002

Links:

Volltext

DOI / URN:

10.1007/s00146-022-01467-2

Katalog-ID:

SPR050247468

Nicht das Richtige dabei?

Schreiben Sie uns!