A Framework for Mathematical Knowledge for Undergraduate Mathematics Tutors

Abstract Most institutions of higher learning offer undergraduate mathematics tutoring, yet little is known regarding the work tutors do or the knowledge needed to enact that work. We explore the mathematical knowledge needed for the work of undergraduate peer drop-in mathematics tutoring. The data...
Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Autor*in:

Johns, Carolyn A. [verfasserIn]

Burks, Linda C.

Format:

E-Artikel

Sprache:

Englisch

Erschienen:

2022

Schlagwörter:

Mathematical knowledge for teaching

Undergraduate peer tutoring

Anmerkung:

© The Author(s), under exclusive licence to Springer Nature Switzerland AG 2022

Übergeordnetes Werk:

Enthalten in: International journal of research in undergraduate mathematics education - New York, NY : Springer, 2015, 9(2022), 2 vom: 31. März, Seite 461-490

Übergeordnetes Werk:

volume:9 ; year:2022 ; number:2 ; day:31 ; month:03 ; pages:461-490

Links:

Volltext

DOI / URN:

10.1007/s40753-022-00165-0

Katalog-ID:

SPR05268976X

Nicht das Richtige dabei?

Schreiben Sie uns!